Friday 10 August 2007

Help Track Down 'Hamba Allah' with Hand-Phone 016-3929760 Who Sent SMS Threat: "Bloggers Will Be Put To Sleep"

Read Here for more and HERE on Datuk Ruhanie Ahmad's Blog, "Gerbang Ruhanie"


Someone using the hand-phone (60) 16-3929760, calling himself/ herself as "Hamba Allah" sent an SMS to Datuk Ruhanie Ahmad, with a threatening message, "BLOGGERS WILL BE PUT TO SLEEP"
Datuk Ruhanie Ahmad wrote in his blog (and here ) :
[Datuk Ruhanie Ahmad is an ex-journalist with NST (1972-1982), Press Secretary to Tun Musa Hitam(1982-1984), Political Secretary to Tun Musa Hitam (1984-1986) and Member of Parliament for Parit Sulong, Johore (1990-2004)]

" 1 Ogos 2007 - saya telah menerima dua pucuk SMS daripada seorang Hamba Allah yang tidak saya kenali.

Mesej Hamba Allah itu penuh dengan ugutan dan ancaman terhadap “bloggers.”

Antaranya, mesej itu menyatakan “bloggers will be put to sleep.”

Perkataan “will be put to sleep” seperti di atas sangat-sangat membimbangkan saya. Ianya membawa maksud yang luas. Satu daripadanya adalah “dilenyapkan.” Lebih direct lagi, ia bermaksud 'dibunuh.'... " Read
here for more

Nombor telefon yang telah digunakan untuk mengirimkan SMS ugutan kepada saya pada 1 Ogos 2007 adalah +6016-3929760.

Kandungan SMS ancaman menerusi nombor telefon ini akan saya poskan di sini setelah saya membuat laporan polis...." Read here for more

No comments: